Resum de la conferència
La conferència de l’Anna Pérez va començar amb una breu explicació sobre qui és ella, a on treballa, com va començar en els blocs, etc.
Posteriorment va centrar la primera part de la conferència en explicar que és un bloc, per a que pot servir, quin vocabulari propi tenen els blocs, etc.
Dins d’aquest apartat també va parlar de l’evolució que està tenint internet i les pàgines web. Ens diu que actualment en les web hi podem pujar música, veure imatges i vídeos, escoltar sons, etc., cosa impensable quan va néixer l’eina d’internet que era únicament per a enviar text.
Tota aquesta evolució ens ha portat a la creació de blocs i a la seva gran importància en la xarxa.
Ella veu un bloc com una gran eina d’ajuda, d’ús públic que tothom pot llegir i a la vegada participar per a fer que el coneixements sobre un temari és multipliquin. A part d’això els blocs ens permeten contactar i establir relacions amb gent desconeguda, conèixer gent nova.
Posteriorment a tota l’explicació dels blocs i la seva utilització, ens comença a parlar sobre l’aplicació dels blocs en l’educació.
Quan comença a parlar d’aquest tema, ens explica una miqueta la seva visió sobre l’escola d’avui en dia, i la relació que existeix entre l’escola i les noves tecnologies.
Es pregunta i ens pregunta si creiem si l’escola ha de seguir tancada al món o començar a treballar amb les noves tecnologies per adequar-se als temps que corren.
Per parlar d’aquesta relació, ens posa l’exemple de la web i els blocs de la seva escola, l’escola Ceip Drassanes i ens explica el seu funcionament, la participació dels nens en aquestes eines, els escrits i els comentaris que hi fan i la seva finalitat didàctica.
Una vegada tractat el tema de les escoles ens parla i ens ensenya el seu bloc. Ens explica com el te organitzat per categories, quines funcions li dona, per a que l’utilitza, etc.
Ens explica que el tenir un bloc i tenir que escriure en ell, ens aporta facilitat d’escriptura, d’expressió d’idees, d’endreçar conceptes i desenvolupament de la ment. Els blocs estan relacionats en xarxa, cosa que ens aporta molta informació de diferents àmbits i moltes idees de gent diferent de cultures diferents.
L’últim exemple que ens ensenya és el d’un bloc creat per a nens de diferents edats anomenat “fora muralles” que te la finalitat d’aprendre i ensenyar. Aquest exemple ens ensenya la gran importància que tenen els blocs en l’educació i ens convenç per a poder treballar el dia de demà utilitzant aquestes eines.
Frases significatives
- “Actualment internet és totalment audiovisual, gràcies al web 2.0 hi ha text i imatge”.
Quan va néixer internet només era una eina d’escriptura, i amb el pas del temps ha patit una evolució que a portat a que actualment internet sigui text, imatge i so.
- “L’escola es troba al s. XIX, el professorat al s. XX i l’alumne al s. XXI”.
Aquesta frase simplifica molt bé l’actualitat de l’escola avui dia. No pot ser que es prohibeixi als alumnes d’una educació adequada als temps que corren, simplement perquè alguns centres i professors no volen reciclar-se.
- “L’aprenentatge compartit és possible”.
Un aprenentatge professor-nen, nen-nen, és del tot possible gràcies a les eines informàtiques que disposem. Amb aquestes eines una informació pot ser utilitzada per a més d’una persona.
- “Els Edu-blocs, són blocs educatius”.
Existeix una opinió de prohibir internet als nens perquè no és educatiu. Cosa totalment falsa. Existeixen blocs i pàgines educatives fetes per professionals de l’educació i dirigides a nens de diferents edats.
- “El bloc de l’escola és una part oberta al món”.
Un bloc d’una escola és una eina ideal per a que els pares puguin conèixer el funcionament de l’escola, per a seguir la formació dels seus fills, per a saber que es fa dia a dia, etc.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada