Desprès de llegir el capítol 1 i de comentar-lo a classe, m’agradaria escriure unes frases que nosaltres vam destacar i que per a la gent que no la llegit l’hi poden servir d’interès. Desprès de cada frasse hi trobareu un comentari personal.
A la pàg. 19 hi trobem la frase: “en una sociedad que se transforma a un ritmo vertiginoso, el objetivo de la educación no debería centrar-se en el presente. La escuela sigue anclada en el pasado”. Aquesta frase ens resumeix el problema que existeix en les moltes escoles que no han volgut adequar els seus temaris a les noves tecnologies i no han volgut invertir diners en la modernització del centre escolar. No pot ser que en el món on vivim, on la tecnologia s’utilitza per a tot hi hagi escoles que no ensenyin a utilitzar i a treballar amb aquestes eines.
A la pàg. 20 hi ha escrit: “los maestros alegan a veces que es muy elevado el precio que hay que pagar por el cambio, tanto a nivel personal como económico y social. Algún dia habrá que lamentar el precio que habrá habido que pagar por no haber cambiado con la sufiente rapidez”. Aquí hi trobem escrit el principal recurs utilitzat per mestres bastant grans per a no tenir que aprendre ells a utilitzar aquestes tecnologies. Com es vol oferir una educació moderna i actualitzada si el professor indirectament es el primer que no vol adequar-se als temps en que vivim?. El problema d’això, és que el que surt perjudicat és el nen, que al cap i al fi, quan sigui més gran es trobarà en inferioritat de condicions amb altres persones dominadores de totes aquestes eines tecnològiques.
A la pàg. 26 hi destaquem: “ el miedo al cambio y la obsesión por el pasado han llevado a la escuela a la inadaptación”. Un centre educatiu que no vol adequar-se a les tecnologies modernes, que no es vol fixar en el funcionament del món actual, és actualment una escola desfasada i no apte per a donar un ensenyament de qualitat.
A la pàg. 22 hi trobem la frase: “el nuevo hombre, con predominio del hemisferio derecho, comprende sobre todo de un modo sensitivo, dejando que vibren todos sus sentidos. Conoce a través de sensaciones. Reacciona ante los estimulos de los sentidos, no ante las argumentaciones de la razón”. Aquí hi trobem reflectit la nova realitat educativa que existeix avui dia. Els nens aprenen molt més a partir d’imatges, de sensacions, de tacte amb les coses, per la qual cosa, és del tot necessari adequar els temaris impartits a classe al món on vivim i fer ús de les noves tecnologies per a poder donar una educació de millor qualitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada